Fine kunsten af Relationship Marketing

“Kvalitet og service er vigtig, hvis du ønsker at gøre et salg. Hvis du ønsker at holde en kunde for livet, holde dine løfter.”-Heidi Richards
Buzzword er disse dage “relationsmarkedsføring”. Hvad er det? Og hvorfor er det vigtigt? Relationsmarkedsføring er så meget mere end “netværk. Det er at samle støtte til dine venner og forretningsforbindelser. Det er at udvikle stærke, varig, unikke relationer med dit mest værdifulde aktiv, din kunde. Det er hvad der holder folk “komme tilbage efter mere.” Det er en glimrende måde at forkorte de traditionelle ruter med at opbygge tillid, skabe muligheder, øge værdifulde kontakter, for at opnå succes og udmærke sig i erhvervslivet.
Hver lejlighed du nødt til at møde nye mennesker er en mulighed for at vokse din virksomhed! Hvis du er villig til at investere din tid, netværk er en proces, og udbyttet er næsten uoverskuelige. Det er ikke realistisk at forvente øjeblikkelig succes. Det tager tid. Du kan planlægge din netværksmuligheder at forkorte den tid, det tager for at bygge disse relationer.
Hvad gør du ønsker og skal udføre? Vil du udvikle livslang individuelle kunder, lander store konti eller gøre en forskel i dit community? Du vil udføre alle tre ved at få involveret i din lokale civile organisationer, kamre for handel, erhvervssammenslutninger, Non-Profit organisationer, osv. En af de bedste måder at få at vide folk “op tæt og personligt” er til frivilligt at deltage i et udvalg; Giv din tid og talent til en årsag. Folk ønsker at gøre forretninger med folk, der har lignende interesser og værdier.
Hvem skal du opfylde for at nå dine mål? Og hvor har du opfylde dem? Angel Cicerone, Associate Editor af South Florida Business Journal siger, “Hvis du vil fiske, gå, hvor fiskene er.” Fokusere din indsats ved at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Det er ikke bare som du møder, men hvordan og hvor du møder dem. Møde mennesker i de “rigtige steder” tilføjer troværdighed til at møde. Det er ikke til at sige, at slående en samtale i supermarkedet har ingen værdi. Det gør. Det er bare, at hvis du ønsker at udvikle første klasses kontakter, du skal flyve første klasse.
Hvis du flyver første klasse, vil dem, der sidder i samme afsnit se dig som en peer. Der er selvfølgelig ingen garanti du vil gøre disse store kontakter. Men hvis du ikke flyver første klasse, vil du aldrig vide. Det kan være værd at investeringen. De samme folk, der flyver første klasse kan også findes på disse begivenheder, fundraisers og konferencer, hvor du deltager. Gå hvor de mennesker, du ønsker at netværke med vil blive!
Er du villig til at investere den tid det tager for at nå dine mål? Hvor meget er nok? Begynder med slutningen for øje. Nøglen til relationship marketing succes er at vide hvad det er du vil opnå. For at starte netværk, skal du indstille din fod i døren.
Uddrag fra PMS principper – magtfulde Marketing strategier til at vokse din virksomhed af Heidi Richards

Dette indlæg blev udgivet i Generelt. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *