Hvad er “Best Practice” Public Relations?

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 845 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Hvad er “Best Practice” Public Relations?
Hvorfor, pr, forbliver tro mod sin grundlæggende præmis, selvfølgelig.
I en nøddeskal handle”mennesker pÃ¥ deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. NÃ¥r vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nÃ¥ frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd pÃ¥virker organisationen, er public relations mission fuldført.”
Holde sig til det, og du kan ikke gå galt!
Selv dem, der mener, at public relations er bare en flok kommunikation taktik, kan forbedre deres præstationer, fordi udgangspunktet og dens strategi vil holde disse taktik på den lige og smalle.
Hvordan? Forudsætningen kræver denne taktik er valgt på grundlag af (1) at vide, hvordan en målgruppen opfatter organisationen, (2) netop som taktikken skal tage sigte på, og (3), og mest vigtigt, hvilke ændringer i opfattelsen og dermed adfærd, er ønsket så Du kan sætte et mål, så fortæl, hvis du har opnået det eller ej.
På den måde, taktik har en fair chance for at gøre nogle gode ved synligt at hjælpe dig med at opnå dine forretningsmæssige målsætninger.
Heldigvis, selvom “praktiseres bedst,” Dette er ikke raketvidenskab. Alt det kræver er en kort, men logiske plan.
Beslutte, hvilke eksterne publikum af jeres har den mest alvorlig indvirkning på organisationen. Der bliver din vigtigste målgruppe, og afsted vi går!
Kan ikke gøre meget, hvis vi ikke ved, hvordan de opfatter dig og din organisation. Så, har du at få derude blandt medlemmerne af den centrale målgruppe og stille nogle spørgsmål.
Hvad synes de om dig og din drift? Mærke nogen negativer? Er misforståelser, unøjagtigheder eller rygter bliver tydeligt? Enhver understrømme belægning? Er der et problem, der kommer ned gedder?
Når denne overvågningsfasen er fuldført, kan du angive en pr mål, der løser problemet du dukkede op. For eksempel, kan dit mål prøve for en positiv indvirkning på individuelle opfattelse af forklare din prissætning politikker, eller erstatte en ødelæggende rygte med sandheden.
Nu skal du vide, hvordan du vil nå dette mål. Og det er der strategien kommer. Du har tre muligheder. Du kan oprette opfattelse (perception) hvor ingen eksisterer, eller du kan ændre eksisterende udtalelse, eller blot styrke den. Dit valg vil svare på hvad du dukkede op under din overvågningsfasen.
Hvis der er en hård del i vores korte og logiske plan, er det det. Du har brug for en virkelig god, korrigerende besked til levering til din vigtigste målgruppe. Det skal være klart som kildevand, meget overbevisende og selvfølgelig, den usminkede sandhed. Udarbejde et udkast til, derefter afprøve det på to eller tre medlemmer af din eksterne publikum, og justere efter behov.
Vi kommer nu til disse “lastdyr” vi drøftet op foran kommunikation taktik, selv. Disse fodfolk, at blande en metafor, vil bære din korrigerende besked til øjne og ører af medlemmer af mÃ¥lgruppen. En temmelig vigtigt skridt, sÃ¥ vælg godt.
Heldigvis, har du et ton til din rådighed. E-mails, personlige møder, pressemeddelelser, radiointerviews og særlige begivenheder. Eller, breve til redaktøren, face-to-face møder, taler og åbne huse. En lang liste.
Dit arbejde er ikke helt slut. Hvordan kan du vide, om dit kort og logiske plan virker?
Svaret er, vil du ikke vide for visse indtil du og dine kolleger få tilbage i feltet og tale med medlemmer af den altafgørende nøgle publikum befolkning over det hele igen.
Jeg ved, jeg ved, det er tidskrævende og en kraftfuld masse arbejde. Men det er det værd! Hvad du ønsker at foreholde disse folk, selvfølgelig, er de samme emner du rejst første gang omkring. Først nu, du leder efter ændrede opfattelser.
For eksempel betyder det andet sæt af svar angiver, at du var vellykket præcisere misforståelse? Eller at den urigtige tro morphing i din version? Eller at det irriterende (og potentielt farligt) rygte har blevet stedt til hvile?
Hvis feedback viser imidlertid er brug for mere arbejde, er det tilbage til tegnebordet for en bedre blanding og hyppigheden af højere-impact communications taktik. Plus endnu et kig pÃ¥ dit budskab – var det klart nok? Var bedst “hot knapper” trykket? Du medtage de rigtige fakta og tal for at støtte din sag?
Faktum er, at puljen ‘ o guld i slutningen af denne rainbow er konsistens. NÃ¥r du indsamler svar viser et konsekvent positivt mønster, er kort og logiske plan af jeres begyndt at producere den succes, som den grundlæggende forudsætning for public relations har lovet.
udgangen

Dette indlæg blev udgivet i Generelt. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *